Will and body

Ibland är viljan starkare än kroppen.

Därför sitter jag här nu med ett lindad ben och tycker synd om mig själv. Självklart tvingade jag mig själv att även denna vecka gå på HIT-passet och resulterade alltså i en sträckt lårmuskel. Hurray.

En kille i receptionen ville gärna veta hur skadan uppstod för att förhindra det på framtida pass.

Ungefär såhär löd konversationen:

Friskiskillen (FK): Hmm, för dåligt uppvärmd kanske?
Jag: Njaa. Sträckte mig i slutet av passet.
FK: Har du tränat mycket senaste... Tja, tre dagarna?
Jag: Ett skivstångspass och ett spinningpass. Och detta då.
FK: *ser lite fundersam ut*
Jag: Fast det är nog inte det.
FK: Har du stressat mycket idag?
Jag: Kanske... Har inte varit hemma sen halv 9 imorse.
FK: *tittar på klockan (20.15)*
Jag: Fast det är lugnt.
FK: Jaha.... Har du ätit dåligt?
Jag: Ehhh *tittar bort*
FK: *Avfyrar skyll-dig-själv-blicken*

Vila står alltså på schemat nu! SKIT.

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0