Shaping up

Min motivation till att träna är ENORMT stor nu efter att ha svullat de senaste veckorna. Hoppas det håller i sig och inte försvinner eftersom. No no no. Friskiskortet ska utnyttjas till max oavsett!


Det roliga är när man hör människor vilja påbörja sina nya liv men de har alltid någon ursäkt för att göra det. Men nehejdutack, det finns inga bra ursäkter för att slippa röra på sig!

Under de 6 dagar som gått på det nya året har jag redan hört följande ursäkter:

"Men åh, det är så jobbigt att planera in träningen..."
- planera inte, gör det till en daglig vana. Gå en powerwalk, spring med matkassarna, skotta snö, gör bara nånting. 30 minuter om dagen har alla tid med så försök inte.
"Det kommer aldrig gå..."

"Jag kommer aldrig orka åka till gymmet..." - ring en vän och säg "nu jäklar kör vi stenhårt, lets go!" även om du hellre vill ligga hemma på soffan så får vi hoppas att din vän fått lite inspo och tvingar med dig. Chipsen är inte lika goda när man vet att kompisen kör ett pass under tiden.
"Det kommer aldrig gå..."

"Mina kompisar tränar inte och jag har för dålig självdiciplin..." - ...och? Ring en personlig tränare. He is not your friend but he will diciplin you.
"Det kommer aldrig gå..."

"Jag hatar ju att springa..." -
Det finns fler sätt att träna? Annars kan du ju springa efter en boll, har hört att det ska vara roligare...? *host ironi host*
"Det kommer aldrig gå..."



Mina kära vänner. DET GÅR!
Nu vet ni det så nu slipper ni oroa er.

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0