Hungerspelen

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så drömde jag inatt om den här lilla trevliga boken som jag fick nöjet att läsa ut idag. Hungerspelen av Suzanne Collins. Stephenie Meyer (författaren till Twilight och The Host) hade själv kommenterat på baksidan av boken att hon "tänkt på boken flera nätter efter hon läst ut den", och jag tror jag kommer göra detsamma.

 

Trots att jag inte gillar sättet den är skriven på (nutid och inte särskilt detaljrik) så måste jag säga att det här var en bok helt i min smak. När man väl kom in på spel-delen var det omöjligt att sluta läsa. Och jag älskade Peeta från första stunden han sa något. Och huvudpersonen känns riktigt äkta.

 

Ja, det här är nog en av de bästa böckerna jag läst sedan Twilight. Och nu ska jag sätta tänderna i de två efterkommande böckerna. Jippie!


Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0