Mood ring

Idag fick Mattis ett paket med saker han ärvt från sin morfar. Det fanns en massa smycken där i, så jag snodde åt mig en ring. En "känsloring" ! En sån ring som ändrar färg beroende på vilket humör man är på ni vet. Eller ja, det beror väl snarare på kroppstemperaturen. Men jag fick iallafall flashbacks från när jag var liten, hade alltid en mood ring på mig då. En dag tappade jag den under en brygga. Sen hade jag ingen mood ring längre.

Nu har jag en igen! Yaaay.

Under hela tiden nu när jag har pluggat har den varit brun. Det betyder tydligen att jag är nervös, stressad och orolig. Så fort jag slutade blev den grön. Det betyder att jag är lugn.

Slutsats: Min mood ring gillar att plugga lika lite som jag.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, det har du nog rätt i. BMI är nog en bra måttstock att gå efter. Dock tror jag nog aldrig man blir helt nöjd ändå :)

Roligt med humörsmycken..om inte annat ett underbart sätt att slippa undan pluggandet ;D tänker tillbaka på när vi alla hade dom när vi var små..alltså de där barnringarna. För visste du föresten att det nu finns "riktiga" moodrings i silver och hela fadderullan..en dyrare variant iaf. Kanske det du har hittat tillochmed?

2011-03-03 @ 22:41:07
URL: http://aggerydsandra.blogg.se/

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0