Skitmixer

Dagens middag:


Kikärtsbiffar

En burk (400 g) kikärtor
En burk (275? g) kidneybönor
1 hackad eller riven morot
1 hackade rödlök
1 vitlöksklyfta
1 dl persilja
Lite oxfond och lite soya
Olivolja
Citronjuice

Blanda allt i en matberedare tills det blir en slät kräm.
Gör biffar och ugnsstek i 15-20 min på 220°C.
Servera med sallad.

 

Det här blir säkert mycket godare om man har något att blanda med till en "slät kräm"....
Märkte att min smoothie-mixer inte var det bästa att använda.
Gav upp efter ett tag och fick stå ut med att den "släta" konsistensen aldrig skulle uppstå.
Kände verkligen hur Anna Skipper hade stått med världens mest överlägsna översittarflin bakom min rygg om hon sett mig.


Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0