Fredag

Idag hade vi vår första lektion! Eller ja, redovisning. Så nu på måndag börjar väl allvaret igen antar jag.

Gymmat med Mattis och gjort en ny maträtt till middag! Recept följer:

Het Linssoppa á la Mary

1 dl linser
1 burk krossade tomater
1 riven morot
1/2 hackad röd chili
1/2 hackad paprika
1 tärning grönsaksbuljong
2 dl vatten
Tabasco
Svartpeppar


Koka samtliga ingredienser i en kastrull tills linserna är genomkokta, ca 20 min. Smaka av med tabasco och svartpeppar.

Blev gott faktiskt! Jag gillar ju stark mat så jag vräkte i typ 6 droppar tabasco. Nam nam.
Kan tänka mig att soppan blir ännu godare med lite fisk i. Typ torsk eller nåt.

Nu: walking for an hour.


Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0