Filmtips

När man jobbar 4 dagar på två veckor finns rätt mycket dötid, därför har jag två filmer att rekommendera!

Den första är Super 8. Den handlar om några barn som spelar in en amatörfilm och ser ett tåg spåra ur. Visst låter den bra? (Okej min beskrivning var inte den bästa, men ändå.)


Från början trodde jag att det var värsta superhjälte-filmen med åtta människor med superkrafter. För den heter ju faktiskt Super 8. Så det kändes rätt logiskt. Sen fick jag veta att Super 8 tydligen är en filmkamera.
Tur att man måste vara enormt allmänbildad för att förstå filmtitlar numera.


Den andra filmen är Rise of the planet of the apes. Den handlar om smarta apor. Haha. Jag ska nog inte bli filmrecensent när jag blir stor. Men den var faktiskt också bra. Litet minus för att den inte hade någon koppling till Planet of the apes-filmerna.


Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0