Workshop

Nu har skolan börjat så har inte haft så mycket tid över till att sitta här, är hundratals olika saker att komma ihåg och nya människor att träffa, böcker som måste inhandlas och aktiviteter med kåren.

Just nu den här första veckan är det hittills inga riktiga lektioner utan mest intron och information och såna saker, så att man får en chans att lära känna varandra och så. Det är helt sjukt, i min klass går det bara två stycken som är härifrån Borås tror jag! Så det är väldigt blandat med folk från hela Sverige, mycket trevligt.

Tygtygtyg

 


Lite studentpub på skolan


Varje dag är det nåt slags spex med antingen studentkåren eller med vår egen kårsektion på THS, men jag har lyckats dra på mig nån slags infektion i magen (konstant illamående, kan inte äta, ont i magen dygnet runt) så får inte dricka alkohol för tillfället, vilket är lite tråkigt. Som idag efter modevisningen hade vi studentpub för typ 20 kr / öl, vin eller cider som jag inte kunde vara med på. Men ska knapra piller nu resten av veckan och i helgen så får vi hoppas att jag är piggare på måndag!


En del av sylabbet


...Och en till

Just ja, på tal om det så hade vi en "workshop"-dag idag, vi blev ombedda att ta med oss ca 2 meter tyg, tråd, sax osv. Sen blev vi indelade i grupper (en från varje textilutbildning) och vår uppgift under dagen var att skapa en skoluniform med de tyger vi hade i gruppen. Så det var det enda vi behövde göra idag, och det var superkul! Allt avslutade som sagt med modevisning (vi var ca 30 grupper sammanlagt) och studentpuben då.







Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0