Mattan...

Mattan är riktigt bra på inredning och såna saker. Han blir lite av en perfektionist när han ska fixa här hemma. Det är ju bra! Men ibland blir det för mycket.

Vi har precis tapetserat klart i hallen och Mattis har hängt upp en tavla ovanför byrån där.
Plötsligt står han i vardagsrummet och kollar på tavlan med besvärad blick. Notera att klockan är 22.00.

Mattis: Alltså, den där tavlan hänger alldeles för högt upp.
Jag: Mm, det har du rätt i. Vi får fixa det imorgon.

(Mattan tittar fortfarande på tavlan, tills han går och spikar upp den en cm längre ner)

Mattis: Skönt. Nu slipper jag sova med en klump i magen.
Jag: ...?
Mattis: Ja alltså jag mådde seriöst dåligt av det där.

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0