Alla hjärtans KRAV

Jaha, då var det dags för alla hjärtans dag på söndag! Mysigt tycker jag, men blir faktiskt lite irriterad varje år som jag firar den här "högtiden". Det verkar bli sån press på alla då. Förstår det inte.

Visst, alla hjärtans dag är väl mer något som är påhittat från handeln men ändå, alla hjärtans dag handlar ju om de man älskar under en dag mitt i gråa vintern?

Det finns folk som helt enkelt inte väljer att träffa den som de kanske nyss börjat tycka om bara för att det är alla hjärtans dag. "Det blir så stelt då, så krystat."
Det är en vanlig dag? Och hur kan man visa mer att man faktiskt gillar någon än att dela den dagen med den personen? What's the big deal? Det är bara ett litet tiny budskap med den dagen, det handlar om att uppskatta varandra, inte ett måste till att gifta sig inom ett år.
SNAP OUT OF IT!

Fick senast igår ett sms från en panikartad kompis som undrade vad hon skulle köpa till sin kille, för han hade köpt ett JÄTTESTORT paket till henne. Kunde inte ens svara. Alltså jag förstår inte. Hur kul blir alla hjärtans dag när man blir tvingad till att köpa saker till varandra, man går runt och gruvar sig och har det jobbigt bara för att man MÅSTE köpa någonting dyrt. Liksom, okej, små symboliska saker är ju bara gulligt, men visa köper ju dyra smycken/klockor/you name it till varandra. Sånt lämnar vi till födelsedagar tycker jag.
Och hur kul är det att komma med en liten mini-nalle sen kommer pojkvännen med en resa till Hawaii?
(Okej, Hawaii vore nice, men ni förstår min poäng hoppas jag.)

Alla hjärtans dag ska ju inte vara något man tänker tillbaka på som "åh, det var då jag fick det där superdyra smycket av min pojkvän"... Jag tänker hellre "åh, det var ju då vi gjorde det och det".

Haka inte upp er på vad ni ska köpa till era valentines helt enkelt. Gå och gör någonting mysigt tillsammans istället. Gå på restaurang, åk på en liten roadtrip, ha hemmaspa, eller vad ni vill. Gå ut i skogen och gör en snögubbe, vad som helst.
Det viktiga är väl att man är med varandra, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Jannice

Håller verkligen med dig!

2010-02-12 @ 16:13:10
URL: http://jannicenordin.blogg.se/
Postat av: miller

........jag var faktiskt med sprock igår, ok?!?!? och de var inte krystat, de var mysigt............ ;)

2010-02-15 @ 12:03:57

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0