Stockholm & Julgalan

Nu tänkte jag berätta lite om vår fantastiska helg i Stockholm och Julgalan.

Vi bodde hos Sara & hennes pojkvän Andreas de dagar vi inte bodde på hotellet. Är det inte tur ändå att man kommer från en liten stad där alla man känner flyger ut över hela Sverige = alltid en sängplats tillgänglig?


På fredagen åkte vi till Västermalmsgallerian och träffade Maria Montazami! "Åh vad fin du är!" sa hon och jag blev glad. Det såg hon och fortsatte med "Åh, du är så söt, du måste få en kram!" Slutsats: Hon är lika snäll och härligt lost som på TV. Och otroligt lång. Är det inte sjukt snyggt med långa människor? Alla snygga människor är långa. Nästan.





Lördag åkte vi först till hotellet (suuuperfint hotell!) och slappade lite innan vi gjorde oss klara för att åka till Globen. När vi kom dit så bjöd de på glögg, kladdkaka, pepparkakor osv medan man väntade på att Julgalan skulle öppna. Det var kaaaallt.

Bildpårummet.

När vi kom in och hade hängt in kläder i garderoben så kom vi in på själva galan, hur stort som helst! Och fina juldekorationer i taket och lampor och girlanger överallt. Sen spelade de julsånger i högtalarna också. Maximal julstämning!




Här träffade jag Maria Montazami igen. Hon kom ihåg mig och tyckte mitt hårband var fint
(en trend som jag för övrigt försöker införa, haha).

Tyckte det här var en klockren bild.
"Men, det är ju du!"

Vi pratade lite och hon frågade vem jag hade med mig och jag pekade på Mattis som stod lite längre bort. "Men Gud, vänta lite!" säger hon då och börjar ropa efter Kamran. "Jag måste få ta kort på er till min blogg!" sa hon sedan. Det var kuuuul. Hann fundera både två och tre gånger på hur en människa kan vara så genomsnäll. Jag kom på att hon nog är den enda jag träffat som är det.



Mycket riktigt finns vi på hennes blogg nu med. Superkul! (som Maria hade sagt). Här är bilden:


(Klicka på bilden för att komma till hennes blogg)

 

Efter detta gick vi och sa vårat namn och en servitör visade oss till våra platser. Värt att nämna kan vara att vi inte hade en aning om vilka platser vi skulle få och var beredda på att de lika gärna kunde vara bakom första bästa pelare liksom. Men servitören gick längre och längre mot scenen och stannade till sist bara vid andra bordet från scenen! Hur bra platser som helst! Tydligen hade vi fått "guld-biljetter" så vi såg ju hela scenen jättebra.


Såhär nära scenen fick vi sitta!

 

Sen var det såklart dags för det hundra meter långa julbordet. Mattis förvånade inte utan avslutade sin första tallrik mat med att lägga en stor bit daimtårta längst upp. Har jag sagt att Mattis är en riktig gottegris?


Nöjd?


Här ser ni den!

Själv föredrog jag den klassiska jultallriken. Jag älskar verkligen julmat (!!!!) så jag trivdes.

 


Underhållning medan vi åt. Maria var ute en sväng på scen och sen fick vi se Stockholm Live.

 

Till sist var då julshowen på 2 timmar med b.la Darin, Velvet, Alcazar & Pernilla Wahlgren. Grym show!

Måste säga att det var bland det bästa jag gjort i år! Sjukt bra.
Och såhär nöjd var jag när vi åkte hem till hotellet igen:


Kommentarer
Postat av: Madde med busarna

Vilken toppen helg ni verkar ha haft! :) Kul att du vann tävlingen också!

2010-12-17 @ 22:26:29
URL: http://fashioningold.webblogg.se/

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0