Shoot me

Jag kände verkligen att jag ville läsa Textilekonom i höst, den enda utbildningen som jag verkligen känt att det är något jag skulle kunna hålla  på med i framtiden, något som är lite eget men ändå med en bra grund att stå på. MEN. Blev ju som sagt som närmast tredje reserv på högskoleprov-gruppen, efter andra urvalet var jag andra reserv. En som hoppat alltså. Hurray.

= jag



Kollade statistiken då på hemsidan då det var någon som frågat hur den sett ut i år på utbildningen. Tänkte att jag kunde iallafall kolla hur nära jag var.

"Intagningspoängen till textilekonomutbildningen HT 2010 är efter andra antagningsomgången 19,70 för sökande i direktgruppen och 19,31 för sökande i kompletteringsgruppen." <- Notera att jag hade 19,1. Okej. Ganska nära.

"För att öka dina chanser kan högskoleprovet vara en möjlighet, där var antagningspoängen i år 1.2."
Jaha? Och vad tror ni jag hade? 1.2. Fucking jävla 1.2. Kom jag in? Nej.

Okej det suger verkligen att liksom vara riktigt nära att komma in. Men att förlora på lottning... that hurts.

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0