JAG KOM IN!

Här sitter jag mitt i natten och kan inte sova... Måste berätta varför!

Det här är så SJUKT!
Vaknade imorse efter gårdagens utgång (som för övrigt var veeery nice.) och kommer på att jag ska äta lunch med två nyfunna vänner på Eest kl 1 (jag vaknade halv 1 btw) så fick ta och skjuta fram det till 2 istället.
Helt plötsligt ringer telefonen. Tänker "Åh nej, inte en telefonförsäljare nu igen" (jobbskada, kan inte vara otrevlig mot dem)...

Telefonröst: Hej, mitt namn är Fredrik och jag ringer från...
Jag (i mitt huvud): Åh nej, jag förstod att det var en försäljare....
Telefonröst: ...Textilhögskolan!
Jag: HUH?
Telefonröst: Va? Vad hände?
Jag: *paralyserad* NEJ! Fortsätt!
Telefonröst: Ehm, okej. Jag ringer som sagt från THS och jag har en plats över till dig, är du intresserad?
Jag: ............. *svimmar*
Telefonröst: ....Hallå?
Jag: ...... (paus).....(andas)..... .. .. . JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
Telefonröst: Heheh... *döv*


FÖRSTÅR NI? Jag kom in!!!!!!!! Jag hoppade runt i lägenheten och skrek och Nemo skällde för han blev rädd. Sen det första jag tänkte på var hur jag nu ska göra när jag är registrerad till två utbildningar. Och om jag borde ringa CSN. Men sen kom jag på att jag måste ju ringa till mamma, till Mattis, till hela telefonboken (det gjorde jag inte, men nästan)

Ni förstår inte. Det var länge sen jag var så lycklig som jag har varit idag. Har inte riktigt förstått att jag slipper vänta ett år MINST på nästa chans, jag slipper göra Högskoleprovet igen, jag slipper ta mer studielån än jag tänkt! Känns som världens största berg släppts från mina axlar.

Nej fy tusan, nu går allt vägen.


Kommentarer
Postat av: Jannice

Grattis, fan vad kul! :)

2010-08-28 @ 07:27:41
URL: http://jannicenordin.blogg.se/

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0