Hud-detox

Okej. Här kommer ett riktigt tjejinlägg..

Min hud har haft uppror senaste tiden
, något den börjat göra senaste 2-3 åren när det börjar bli höst och kallt ute. Sjukt drygt är det. Får utslag, blir torr, kliar mig i sömnen och får sår överallt, smörjer jag in ansiktet får jag finnar. Mitt ansikte blir ett levande pizzafejs. Sen kan man ju lägga till att mina läppar börjar svida, ögonen rinner, håret blir platt och livlöst, ligger typ slickat mot huvudet och bla bla bla ... Ni kanske förstår varför jag hatar kyla?
Spelar ingen roll hur jag gör heller, det blir samma sak varje år.

Fast i år har jag varit väl förberedd, så när mitt lilla utbrott började har jag haft en riktig detox-period:

- Bra produkter
Såg till att jag köpte bra schampo+balsam från Bed Head (500SEK), dyrt men värt det. Den här gången blev det volym-pumpande "Superstar". Luktar bubbelgum, yummie.
Dessutom köpte jag en ansiktskräm från Vichy (250SEK), för kombinerad hy.



- Grönt té
Minst 2 koppar om dagen!


- Morotsjuice
..varje morgon (sjukt äckligt, men vad gör man inte?)



- Kosttillskott
...varje dag (Panto-3, asbra)


- Elizabeth Ardens 8 hour creme
...till läpparna varje dag. Världens bästa kräm för övrigt.

Och resultatet?

Min hy verkar ha gett upp sitt uppror efter EN vecka (!!!) Och tro mig, det här brukar hålla på fram till december i vanliga fall.
Mitt hår är som vanligt igen, läpparna svider inte och jag känner mig dessutom PIGG och kry!
Sjukt stolt över mig själv.

Nu ska jag försöka hålla det här ett tag framöver (nåja, kanske skippar morotsjuicen...).

Sen var det ju bara att sluta äta skräpmat och sånt kvar men... Vafan, man måste ju få njuta av livets goda?
Jag går ju ändå inte upp i vikt..

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0