Tjat

Jag har tänkt på en sak idag. Visst är det sjukt jobbigt med människor som drar slutsatser utan att egentligen veta vad de pratar om? Nu talar jag inte om hur tjejer snackar skit om ryggen på varandra eller sån skit. No no no. Jag pratar om såna saker som man får höra från personer i ens närhet som tror att de har rätt när de kläcker ur sig "åh, du glömmer då alltid bort födelsedagar du", "du är alltid så dålig på att ringa", "du har alltid varit en riktig klumpeduns", "du har ju aldrig gillat *insert-random-thing*" och "att du aldrig kan passa tider..."..

Oftast är det ens föräldrar som gör det här. Som min pappa. Han påpekar ALLTID hur "otroligt slarvig" jag är med mina nycklar. När jag bodde hos honom så tappade jag nycklarna EN gång på 5 år, ganska bra gjort tycker jag? Jag menar, jag tappade nycklarna en dag, det betyder ju att jag hållt reda på dem i 4 år och 364 dagar? Det är ju en bedrift! Men nej. Har man gjort något en gång ska det förfölja en livet ut. Till och med nu, om jag råkar säga innan jag ska gå utanför dörren i min egen lägenhet "oj, vänta, jag ska bara hämta nycklarna" så får man höra "hheheh hahaha jaa... du har ju alltid varit en riktig slarver med dina nycklar".

Vad tjänar man på detta? Jag förstår inte. Det är inte så att jag peppas till att hålla reda på mina nycklar mer för jag tycker ju att jag gör det? VAD ÄR PROBLEMET?

När jag blir morsa tänker jag inte påpeka det.

Okej. Kanske.

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0