Snorkling & Giftun

Känner att det kanske är dags att berätta lite om min resa nu.
Tänkte börja med den första snorklingturen vi gjorde! Började med att vi fick åka ut på en jättefin båt på morgonen och åkte långt ut på havet, vattnet var så sjukt blått och fint, man kunde bara sitta på kanten av båten och njuta i solen.
Vi stannade ute i havet vid ett stort korallrev, tog på oss snorklinggrejerna och hoppade i vattnet. Jag simmade omkring en stund och vande mig vid snorkeln och simfötterna, och tänkte efter ett tag "jahapp, man kanske ska ta på sig cyklopet och titta ner om det finns några fiskar?"

Så jag tittade ner under mig, och blir SJUKT chockad! Jag befinner mig mitt i ett stim med kanske hundra fiskar! Sedan tittar jag omkring mig, då är det som att jag hoppat ner i världens största akvarium. Såg alla möjliga fiskar, nemo-fiskar, platta fiskar, små rosa fiskar, helt enkelt fiskar i alla regnbågens färger (det fanns faktiskt också en som var regnbågsfärgad, haha)! Det var så sjukt häftigt så det går inte att beskriva. Nere på botten såg man fiskar som säkert var en meter långa, jag såg en ål och en annan sjukt ful fisk (såg ut som den hade asstora läppar haha). Sen tittar jag framåt och ser ett stim med typ 20 fiskar som ser ut exakt som linjaler typ, fatta hur fula de var? De rörde sig inte heller utan åkte bara rakt fram. Knackade på Mattis axel för att få hans uppmärksamhet och pekade sen på dem för att visa hur otroligt fula de var, och han började tokgarva under vattnet så han typ fick en kallsup, haha!

Vi gjorde ett till stopp ute på havet, var inte lika mycket fiskar som på första stället men tillräckligt! Efter det fick vi lunch på båten. Till sist åkte vi till Giftun Island som är ett naturreservat ute på en ö, så sjukt fin ö! Vi badade och snorklade och allt möjligt, och sedan åkte vi med båten hem igen. Verkligen en av höjdpunkterna på hela resan!!!

Här kommer lite bilder från snorklingen och Giftun Island:

      

  




             
       
 







  


Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0