Tillbaka

Får be om ursäkt för dålig uppdatering på senaste tiden.. Har helt enkelt varit fullt upp!

Tänkte fortsätta berätta mer om vår resa (efter många tillsägelser från er)...


Bilder från första dagen:












Här var under någon av de första dagarna då vi var på "orientalisk afton" med en massa mat, shower, danser m.m.
Självklart lyckades jag bli uppdragen och fick dansa med dem på scenen. (Mattis höll på att dö av skratt)







Såhär såg kött-huvudrätten ut som vi fick.. LITE skum va? Vi blev väldigt fundersamma över vad det var vi hade fått, speciellt den runda i mitten som ser ut som ja, ni kan ju se själv. Men oväntat nog var det supergott! Konstigt, men gott.



Vi åkte in till "stan" och gick på Mc Donald's för att äta lite annan mat, och tyckte vi planerat så dåligt eftersom en hel barngrupp (barnkalas eller något?) satt och ockuperade halva restaurangen med stoj och skrik och skratt.


Haha, och som det inte vore nog, kommer TVÅ såna grupper till in när vi precis fått maten:

Ja, ni kan ju tänka er hur det blev där inne då.
Fast vi skrattade mest åt hur fult det var.
Och åt bristen på bra timing.

Utekväll:







(cool bild, heheheh)


Resa till Kairo och pyramiderna:
Vilket var bland det häftigaste jag varit med om. Den turen tog vi med Ving och var värd varenda krona!
Vi fick åka till pyramiderna, gå in i en av dem, sen åkte vi och kollade på Sfinxen, de berättade hur
de gjorde mumier m.m. Vi åkte och åt lunch och sedan till Egyptiska muséet, som också var så
sjukt häftigt. Tyvärr har jag inga bilder därifrån, eftersom de typ kom med hagelgevär efter en
om man tog med sig kamera in där, men där fick man se alla skatter och statyer som de hittat
i alla gravar och så. Dessutom fick vi se en av faraoernas mask som de hittade i Tuthankahmons grav
(hur det nu stavas), en stor guldmask på 11 kg. Låter kanske lite nördigt men det var verkligen hur grymt som helst!
Efter detta fick man gå in i ett rum där alla bevarade mumier låg i olika glasmontrar. Så sjukt jävla stort att se dem.
Har typ legat där i ett par tusen år liksom. No big deal, eller?
Hur som helst, helt klart bland det bästa jag någonsin gjort i mitt liv.


Utsikt från vägen


Också utsikt...










Haha, snacka om att vi ser ut som två riktigt dumma turister på den här bilden!


Var helt otroligt att se stenblocken sådär.
Fattar verkligen inte hur de lyckades bygga pyramiderna för tusentals år sedan?
Varje block vägde ju typ 2 ton. Nice workout..






Sfinxen




Och varför ligger jag plötsligt här på marken?
Jo, var ju typ hundra grader ute plus att vi åkt buss hela natten. Så antar att jag
hade både vätske- och sömnbrist, för plötsligt känner jag att jag börjar må dåligt och är typ svimfärdig
under tiden att guiden står och pratar med alla i gruppen.
Försöker gå och ställa mig i skuggan men fanns typ ingen bra skugga någonstans,
så jag går till Mattis och säger typ "jaaa men nu kommer jag svimma" och sen säckar jag ihop
mot hans axel så han fick stå och hålla upp mig och försöka ropa på hjälp. Bra jobbat Marie.
Tur att guiderna var vana vid såna här händelser för de la ner mig och sa att det alltid händer typ.
Men lite läskigt iallafall?


Bjuder på lite andra randombilder från resan också:



Här var vi på vår andra snorklingtur, mitt ute i havet kom man till detta!
HUR grunt som helst, vattnet gick inte ens upp till knäna på vissa ställen.
Ascoolt.



Efterrätt.




Mattis fick vara med på fakirshow :D









Less is more










Vi tog en trip till Pizza Hut.. Och (som det verkade vara på nästan alla restauranger),
det snålades inte på portionerna kan jag säga.


Denna (nedan) var tydligen avsedd för en person. EN!





Mattis fina instrument som han köpte....Hahah


Brunast........





The Doing-Egypt-Outfit






















Jaa.. Finns ju en hel del bilder men orkar inte lägga upp fler.
Men resan var underbar, verkligen!
Varmt, skönt, fint, billigt, och med världens bästa reskamrat.

Det enda tråkiga är att det är sämst väder nu, inte lätt att underhålla brännan direkt..

Men men, nu har ni fått se lite iallafall!
Enjoy!

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0