Tillbaka !

YES YES YES, nu är jag tillbaka i Härnösand!

Tro det eller ej men det är faktiskt skönt.
Slappt och bra. Måste njuta av det här så länge som möjligt, eller hur? Till slut får man väl ta och skaffa sig ett heltidsjobb och inte ha något liv längre...

Har alltså varit i Borås och sen i Stockholm nu i veckan som varit.
Borås - fint, lagomt stort, bra shopping. Stockholm - .... njaa. Alltså jag klarar inte  av att vara där mer än en helg typ. Sen blir jag galen. Finns verkligen inget där som jag tycker om. Bara en massa apatiska människor i tunnelbanan och uteliggare och smuts och sjuka ideal. Usch.



Anywho, jobbade på Melanders, Medborgarplatsen igår! Väldigt kul måste jag säga, fick lära mig en massa saker jag inte kunde innan, som t.ex. hälla två fatöl samtidigt... (mycket avancerat). Melanders är en restaurang med uteservering där de serverar lättare maträtter och på kvällen är det mer som en liten krog med servering av öl, vin och cider. Mycket trevligt. Och de jag jobbade med var toppen.



Fick testa på lite allt möjligt i och med att ingen där verkade ha speciella uppgifter utan man fick vara där det behövdes - i disken, kassan, göra mat, servera mat och dryck m.m.
Härliga arbetspass har man där också - 09.30-01.30 blev gårdagens. Sisådär 16 timmar bara. Trött sen? Yeeees.



Frågan är nu om jag ska åka ner och jobba där i augusti. Det verkar som att alla där inklusive min "chef" broder Ekan tror att jag helt bestämt mig att jag ska åka dit och jobba i 3 veckor. Känns jobbigt att vara borta från Mattis så länge (utan att låta som en toffel men en vecka nu var tillräckligt jobbigt) plus att jag måste spendera dessa 3 veckor i min älsklingsstad. Det enda som talar för att jobba där är väl pengarna.

Vad göra?

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0