Tänk om..



- har glömt bort vem Mattis är.
WHAT? Jag får panik när jag vaknar brevid en vilt främmande människa och börjar kasta kuddar och vaser på honom tills han lämnar lägenheten. Jag blir paranoid och polisanmäler honom för alla brott som finns samtidigt som jag ringer låssmeden som måste komma hit och byta lås och spika igen alla fönster. Sen sitter jag och spanar med kikare genom en springa i hopp om att han inte ska närma sig huset eller gården som jag utrustat med tusentals olika fällor - falluckor, nät som ramlar ner och minfält. Allt för att ingen ska kunna komma in. Eller ut.

- har blivit Sveriges kändaste bloggerska.
Jag går in på bloggens statistik på morgonen och ser att dagens besöksantal ligger på ett sexsiffrigt belopp. WHAT?  Just i detta ögonblick smäller någon upp dörren och mängder med fotografer och fans väller in. Längst fram i spetsen står Blondinbella, arg som ett bi över att jag inte svarat på hennes SMS om fika på Rutiga Duken där Aftonbladet står och väntar på dagens outfit. Jag blir utdragen ur lägenheten och blir påklädd senaste sviden från Dolce Gabbana och får en lista på vad jag måste köpa för att lyckas i bloggbranchen. Med denna lista sätts jag i ett privatplan ner till Stockholm för att köpa blonderingsmedel, hårförlängning och rosa läppstift tillsammans med Kissie och Dessie. Med mitt välfyllda konto köper jag också en "otrolig söt" bloggdator, webbkamera och ny mobil så jag kan videoblogga, mobilblogga och ja, datablogga såklart om allt som händer. Jag varvar med provocerande inlägg och bilder på mig själv och alla inlägg avslutas med:
"Sweden loves me, bitches!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha du är sjuk

2009-07-06 @ 19:49:49
Postat av: Linda

bra skrivet marie=)

2009-07-06 @ 22:05:35

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0