Usch fy och blä

Åhhhhh. Världens hemskaste grej hände igår!!!!!!!  Okej ska inte överdriva. Men det var inte kul iallafall.
Mattis skulle på jobbet och hade precis varit ute med lillen, klockan var ju runt 22 och jag satt och funderade (väldigt negativt) på hur min kväll skulle se ut. Nemo låg och sov men när han vaknade var han alldeles blöt runt munnen, precis som om han legat och dreglat. Men det kanske är normalt, tänkte jag. Hallå han är en valp, allt kan hända från en dag till en annan?

Han började gå omkring i lägenheten, var orolig och var allmänt konstig.. Ville upp, ner, upp, ner, sova, inte sova, bla bla.. Och sen ville han ut, så jag släppte ut honom, han sprang iväg och kom tillbaka när han var klar som han alltid gör på kvällarna. När han kom in var han fortfarande konstig, och fortfarande blöt runt munnen. Sen helt plötsligt spydde han. Och igen. Och igen. Fick panik och började fundera på varför han spydde, kollade i munnen, kände om han hade fästingar, ja allt möjligt..




Gick väl 5 minuter, sen började han spy igen. Kanske 4 gånger till. Då blev jag sjukt orolig och ringde först min mamma och sen till jourveterinären (på order av Mattis). Kom till en telefonsvarare. Bra jour där. Men min mamma sa iallafall att det lät som att han fått i sig något giftigt, eftersom hundar brukar dregla när de mår illa. Jaja, efter jag gjort detta så spydde Nemo 3 gånger till, varav en spya som var typ lika stor som honom själv! Helt utmattad av 10 kräkningar på typ 20 minuter, och alldeles blöt i hela ansiktet, så orkade han inte ens stå upp längre. Försökte få i han lite vatten men det gick inte. Han försökte sova men fick ingen ro,  speciellt när det blev alldeles blött där han hade huvudet :( Och jag står där och vet inte vad i världen jag ska göra, medan han ligger och kollar på mig med sina puppyögon som säger typ "hjääälp vad händer :(".. Och jag går och lägger mig brevid han och han försöker komma så nära en som möjligt.

Fyfan vad hemskt. Jag kommer aldrig klara av att skaffa barn så fort de blir sjuka kommer jag dö inombords. För det var typ det jag gjorde igår. Efter ett par försök att sova gick han upp och jag lyckades som tur var få i honom lite vatten... Han försökte spy 2-3 gånger till men fanns väl inget kvar att spy upp :(

Som tur var ringde vet. upp mig och berättade samma sak som mamma sa i princip, att han måste ha fått i sig någonting giftigt ute. Så det var bara att avvakta och se hur han mår på morgonen. Tror ni jag sov mycket inatt? Nja. Inte direkt. Lillen kunde knappt sova heller, märktes på honom att han inte mådde bra alls.

Men imorse vaknade jag av en pigg och glad hundvalp som slickade mig i ansiktet, och nu mår han bra. Har ätit jättemycket mat och jag ger han bara mer, haha, att man kan bli så glad över att en hund beter sig helt normalt.

Så nu vet ni hur min fredagskväll blev. Och jag som klagade över att jag inte hade någonting att göra...

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag å några till tänkte åka till göteborg å kolla på håkan i september. Lust att hänka? :D

2009-08-24 @ 16:36:23
URL: http://nathaliej.blogg.se/

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0