Onsdag och sol

Har varit en härlig dag idag. Har varit ute mest hela dagen. En gammal tant stapplade förbi och beklagade sig över att ingen hund gillade henne för att hon gick med käpp. - Nejdå, Nemo älskar alla människor, svarade jag. Och jag hade rätt! Han tittade på käppen i 2 sekunder sen tänkte han "äsch, vafan spela roll" och sprang med full fart fram till tanten med en svans som gick i 500 km/h fram och tillbaka.
- Åh, nu gjorde du min dag! svarade hon och stapplade vidare.
Och jag tittade ner på Nemo och tänkte, "tänk om han faktiskt varit rädd för käppen?" Hur hade hon reagerat då.
Tur kallas det. Eller kanske jag känner min lilla krabat så pass bra nu att jag vet hur han reagerar på saker och ting?

 

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0