Ibland får man klaga

Den här helgen har varit den värsta på länge.. Jobbade ju både igår och i fredags, båda dagarna på Gennys. I fredags var det bara tråkigt eftersom jag hade så mycket pengar in, men hade otur HELA tiden så gick knappt någonting plus. Lite frustrerande när man vet att det är såna kvällar man tjänar pengar på.

Gårdagen var ändå droppen som fick bägaren att rinna över. Kvällen var ganska lik fredagen, mycket spel och så vidare, förutom att alla verkade ha hällt i sig dubbelt så mycket än i fredags. De flesta var fulla & jobbiga, och trodde att de var så jävla hilarious när de kläckte ur sig nåt i stil med;

"vad sa du att jag hade?"
- sex.
"vad sa du att jag hade sa du?" (med världens mest irriterande smile)
- du har sex.
"jaså???? ser det ut som jag har sex eller? HEHEHE" (kollar runt på andra spelare för att stolt briljera över sin otroligt klyftiga kvickhet)

........................ behöver jag ens säga nåt?




Iallafall, så går det upp och ner hela kvällen. Tills klockan är runt halv 1, och jag känner att det börjar gå åt rätt håll, då helt plötsligt pappskalle nr.1 ramlar ner för trappen med sin alldeles nyköpta öl, som självklart lyckas hamna precis över hela bordet och rätt ner i kortskon (den man har alla kort i), såklart lyckas det också hamna över hela mig och hela stolen. I samma veva stöter pappskalle nr. 2 i pappskalle nr. 3 som sitter vid bordet med sin nyköpta drink, som så snällt rinner ut över de områden på bordet som ölen inte lyckades täcka än. Så där står jag, alla kort har börjat halvt luckrats upp där de simmar i den fina öl- och drinkblandningen, markerna har blandats med is och något sugrör och självklart en hel del öl, stolen står och droppar och skummar härligt "ölskum" när jag trycker på den. Dessutom står 10 spelare runt bordet och frustrerat kräver att vi måste fortsätta spela, varav två av dem orsakat en del av det som hänt. Dessa två står dessutom och tokflinar i ett "hehe-oj-förlåt", och jag är såklart ganska snabb att ge dödsblicken tillbaka. Som tur var kommer en av vakterna och slänger ut pappskalle 1, 2 och 3.

Så jag slänger ihop gegget av kort och lägger ner markerna och stänger bordet, går med mina mysiga kläder som går att vrida ur på sina ställen, plus att ena skon liksom bubblar härligt när jag går i den som om jag gått i spöregn de senaste 2 timmarna. Går ner till baren, berättar för Staffan vad som hänt och ber till gud att han säger åt mig att stänga bordet. Men icke, glada miner skulle det vara och jag får två stora rullar med papper för att torka upp så jag kan öppna bordet igen.

"Något less" går jag tillbaka till bordet, använder ALLT papper (eftersom spelområdet på bordet består av en filtduk som inte direkt är fuktavstötande) för att förgäves försöka få upp allt snusk. Samtidigt känner jag hur det rinner typ öl-sörja längs med ena benet och i skon, under mig där jag står är det någon slags vattenpöl av öl där det också ligger ett par kort och påminner mig om hur sjukt jobbig hela situationen är.

Efter att ha lyckats fått bordet hyffsat torrt, torkat ur kortskon, chiptrailen, alla marker, öppnat 6 nya kortlekar och gjort ett tappert försök att få stolen torr (vilket såklart inte gick), så fick jag sätta igång spelet igen. Då är klockan ca halv 2. Jag spelar den sista halvtimmen och förlorar precis HELA tiden.

Så kvällen slutar med att jag går ÄNNU mindre plus än i fredags, så jag stänger bordet, fast besluten om att något sånt här händer igen ska jag säga upp mig med omedelbar verkan, men är ändå något lättad av att kvällen faktiskt är över och att jag kan gå hem och sova. Tills jag kommer på att man måste klippa sönder alla gamla kort om man byter kortlekar (eftersom det finns risk för fusk ifall någon hittar korten). Så med mina kläder som liksom klibbat fast mot huden eftersom ölblandningen konstigt nog lyckats torka, får jag stå ytterligare 25 minuter och klippa sönder alla mysiga 312 kort. Sen går jag hem och vet att bara för att jag haft sån otur i spelet denna helg, har jag förlorat upp till 1500 kr i provision.


Cherry SPELGLÄDJE!

Kommentarer
Postat av: Samantha

hahaha stackarn =(

2009-04-05 @ 19:00:04
URL: http://samanthasanchez.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha fy farao

2009-04-05 @ 22:03:04
Postat av: hemlig

Det låter fan lite som en mardröm~

Men du hade iaf jobb :O

2009-04-05 @ 23:02:37
Postat av: pitafittan

menn vafan märlan =(( i helgen ska du inte jobba iaf.. då ska vi FESTA!!!

2009-04-06 @ 12:40:53
Postat av: Marie

Elin: jaaa det ska vi, ska bli kuuuul! hoppas du är frisk då :D

2009-04-06 @ 23:31:34
URL: http://maryloue.blogg.se/

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0