Utflykter i Egypten?

Är det någon av er läsare som varit i Egypten (Hurghada), som kan komma med lite tips om vad man borde göra (alternativt INTE göra) där? Typ ställen man borde besöka, restauranger, utflykter, vad man ska undvika / tänka på, speciella maträtter...Vad som helst!

Jag & Mattis funderar på en hel del grejer som finns att göra där, fast vissa grejer har vi mer eller mindre bestämt att göra. T.ex. åka till Kairo och titta på pyramiderna, rida på kameler, och kanske åka till Luxor och titta på mumierna, gravarna, templen, m.m.

En annan sak vi helt klart kommer göra där nere är att åka till Giftun Island (aka Paradise Island):

En ö som ligger en bit ut, ser verkligen SJUKT underbart ut, och jag vet att det är det.
Det har Lindis försäkrat mig om.


Men som sagt. Någon som vet något mer kul?
2 veckor är lång tid, vill inte bara lapa sol och slappa.
Även fast det låter väldigt lockande just nu..

Kommentarer
Postat av: Martin.

Hej Marie.

Jag har själv semestrat i Egypten ett flertal gånger, jag tycker att du bör åka till Kairo, men åk i minst 2 dagar då färden dit kan vara lång. Åker du en dag, se till att det är bra bussar med A.C.

Hoppas du får kul på resan.

2009-04-24 @ 20:53:34
Postat av: Maja

Jag har varit på paradise Island!! Vattnet är lika klart som i en pool och hur mycket färgglada fiskar som helst, så det är ett måste! Jag var i hurghada, många fulla ryssar;)

2009-04-24 @ 22:23:33
URL: http://maja.lofqvist.blogg.se/
Postat av: Nina

jag var i sharm el shake, men ändå. Vi tog en hel dag på kameler ut i öknen. Men vet inte hur de är från hurghada? shaina-öknen hette de vi red i och ska vara bland det finaste med solnedgången där och sen får man mat och dricker te :)

2009-04-25 @ 14:46:38
URL: http://ninasoderblom.blogg.se/

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0