Oturen förföljer mig

Jaa. Verkar som jag varit en idiot på senare dar eftersom min karma verkar straffa mig för tillfället. Precis varenda del av mitt liv verkar ju göra allt för att varenda lilla detalj omkring mig ska jävlas på nåt sätt.

Jag och Mattis var ju inne på ReseCity igår och kollade på resan till Egypten. Kollade på hotellet, förhandsbokade allting och gick tillbaka dit idag för att bekräfta att vi skulle ha resan och betala osv. Vi gör det, jag går hem och det första jag ser när jag kommer hem är att Ving har prissänkt exakt samma resa till samma hotell med 1000kr/person? Det klickar liksom inte hos Ving att när de ser att vi förhandsbokat, och ska betala samma dag som de sänker priset på den resan, att kanske ringa till ReseCity och säga "ja just det, det blir 2000kr billigare för det här paret att åka från och med idag". Nej det går ju liksom inte. ReseCity har liksom ingen koll heller och ser inte att en resa någon förhandsbokat prissänkts, för det är ju inte det resebyråer är till för, att hitta det bästa alternativet?

Jag ringer först till ReseCity, som bortförklarar sig med att "vi har ju inte samma system..." för att sedan ringa till Ving som säger att "ni förhandsbokade ju igår, så då är det gårdagens pris som gäller. För om vi hade höjt priset idag, då hade ni ju fått det billigare priset som var igår?" Haha va? Hur ofta HÖJER de en resa som ligger ~1 månad bort?
Hade vi inte betalat idag så hade det gått hur bra som helst att få tillbaka mellanskillnaden. Men nej, nu hade vi betalat, då är ju allt skrivet i sten.
Då frågade jag om öppet köp, eftersom man har det i 15 dagar efter bokningen. Nej, det gick inte heller, för då måste man isåfall göra en ombokning minst 40 dagar före avresa. Ja just det. Vi reser ju om 34 dagar. Ingen kompromiss eller någonting går att göra. De kunde liksom inte ens säga "ja okej, ni får tillbaka era pengar, eller hälften av pengarna, men då måste ni använda de pengarna till våra tillval eller utflykter". Ingenting sånt. Det enda (den förmodligen blonda) tjejen klämde ur sig i telefonen var "ja men vadå, ni ska ju vara glada att ni iallafall har en resa. Hade ni väntat med att boka till exempel ikväll, hade kanske den resan ni valt igår tagit slut för att det är så billigt?" Jaaaa just det, för vi hade ju bergis börjat storlipa om vi råkat fått 4-stjärnigt all inclusive istället! Bra jobbat Ving-bruttan. Hoppas du får löneförhöjning nu när du myglat till dig lite extra pengar till Ving. Vad har Ving för kundrelationer egentligen? Blir alla behandlade såhär?

Det som stör mig mest är att om vi hade kollat på Internet innan vi gick hade vi fått all inclusive och de bästa rummen till MINDRE pris än det vi betalade idag. Eller bott på ett bättre hotell och bara behövt lagt till några hundralappar.

Alltså det märks ju att alla företag i det här jävla landet har kris just nu när de inte lägger NÅN vikt på kunden och att vår åsikt faktiskt spelar roll. HATAR ALLA FÖRETAG (Synoptik...Ving...känn er träffade.)



Sådär. Nu när jag flame'at lite här så kan jag ju iallafall glädjas åt att vi faktiskt har bokat och betalat vår resa och det känns ju iallafall bra! Det blev Hurghada i Egypten i 2 veckor den 25 maj - 8 juni! Vi kommer bo 0 meter från stranden och 0 meter från centrum, så det låter ju iallafall lovande! Var 1,5 år sen jag var utomlands så känner verkligen att jag skulle behöva komma iväg lite nu. Hihi. Sen kommer vi ju hem dagen innan studenterna har sin bal, så jag missar inte när mina babys är som finast!

Hotellet  ser iallafall ut såhär!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du kan glädja dig åt resan nu iaf.

Du kommer iväg, och slipper regnet här hemma =)

2009-04-21 @ 20:24:50
Postat av: sanna

nee fyfan det där är typiskt min otur också! :) Men lyx er som ska åka iväg, jag vill ocksååå!

2009-04-21 @ 22:30:39
URL: http://smulltrie.blogg.se/

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0