Arg

Var på SynOptik idag, för att dubbelkolla om glasögonen jag köpte för en dryg månad sedan verkligen är rätt för mig. Tycker nämligen att jag inte ser sån stor skillnad med eller utan på nära håll, och på långt håll ser jag sämre?

Så efter ännu en synundersökning kläcker optikern ur sig "jaa, alltså ditt synfel är ju inte så stort.... så det är ju därför det knappt lbir nån skillnad... Och du behöver ju liksom bara ha dem när du läser isåfall.."

Bra att han sa det från första början, när jag köper ett par glasögon som jag är helt inne på att jag måste ha ganska ofta, när jag jobbar osv? Med "antireflexbehandlingar" och allt möjligt de lurade på mig. Hade jag vetat att jag bara behöver dem när jag läser hade jag lika gärna kunnat köpa ett par på hälsokost för 100 kr..

Så jag frågade om jag kunde ångra mitt köp, eftersom jag inte ens använder dem nu och har ju sånt litet synfel att jag liksom lätt kan leva med det, men tror ni jag fick det?  Nehejdutack, då får jag istället ett presentkort på typ 3300 om jag lämnar tillbaka dem.. SUCK!

Så till det viktiga:

Håll ögon och öron öppna om ni vet någon, vän eller släkting eller vad som helst som ska köpa nya glasögon eller märkes-solglasögon så har jag ett presentkort på Synoptik som jag vill bli av med! Det räcker i 3 år, och vill helst bli av med det innan det går ut...Hehehe

Jag och min ofantliga tur...

Kommentarer
Postat av: Hemlig

Jag skulle vilja påstå att du "blev så jävla lurad".

Men är det inte lurendrejeri på något sätt, att få dig att köpa dyra glasögon, när du inte ens behöver dem.

Måste ju gå att klaga till lite högre makter~

2009-04-15 @ 13:46:02
Postat av: Marie

Jo precis, man kan tycka det, men eftersom jag har ett litet synfel så finns det ju "någonting att förbättra" även om det är väldigt litet...Suck.

2009-04-15 @ 14:54:49
URL: http://maryloue.blogg.se/

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0