2 år idag



Idag den 18 april är det 2 år sen jag tog mitt körkort! Det betyder att min prövotid är slut från och med idag, känns ganska bra faktiskt. Helt sjukt vad tiden går fort..

Har aldrig varit så nervös som jag var inför uppkörningen. Kunde inte sova alls natten innan och åt knappt någonting under hela dagen. Dessutom var min uppkörning minst 45 minuter lång och jag testades på alla punkter utom 5 tror jag. Sen att jag råkade blinka åt fel håll och andra mindre (ehrm) småfel verkade inte göra någonting (skyllde såklart så oskyldigt på min nervositet) för plötsligt satt jag där med ett godkänt papper i handen och var hur lycklig som helst. Speciellt när nästan ingen av mina kompisar visste att jag ens börjat övningsköra, och att jag lyckats klara allt på första försöket (för att skryta lite).

Fast gladast är man nog när man kör ensam för första gången och vet att man slipper dedär satans körlektionerna och får köra precis som man vill... Eller ja, nästan.

Kommentarer

Hur man skriver en kommentar till inlägget:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

Din hemsida/bloggadress:


Dina ord:

Trackback
RSS 2.0